ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Bilinçlendirme Eğitimi
Kuruluşların çevreye olan duyarlılıklarını üçüncü şahıslara gösterebilmelerinin en etkili yollarından biri ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Belgesidir. Bu kapsamda yapılan çalışmalarda süreklilik önemlidir. Dolayısıyla sistemin kurulması, uygulanması, kontrol edilmesi ve iyileştirilmesi ayrılmaz bir bütündür. Sistemin kuruluş içerisine yayılmış olması ve herkesin sisteme destek vermesi etkinlik ve başarının anahtarıdır. Bu nedenle Çevre Yönetim Sistemi bilincinin yaygınlaştırılması önem kazanmaktadır. Eğitim bu konuda ki en önemli araçtır.
ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi 2015 yılında revizyona uğramış ve 2018 Eylül ayına kadar mevcut sistemi olan kuruluşların sistemlerini revize etmeleri istenmiştir. Sistem kurulumlarının yanında mevcut sistemlerin revizyonu ile ilgili eğitim konusu da kuruluşlar açısından önem kazanmıştır.
Revizyon detayına bakıldığında gelişen çevresel değişimler, yeni oluşan kavramlar, kurumların içerikleri ve liderlik öne çıkmaktadır. Ayrıca revizyon ihtiyacının uygulamalarda yaşanan eksiklerden kaynaklandığı da açıktır. Dolayısıyla ISO 14001:2015 revizyon eğitimlerinin başarılı olması için, çevre alanında tecrübe özellikle yeni kavramlar üzerinde ki hakimiyet ve uygulamaya yönelik tecrübe önemlidir.
ÇEDFEM, gerek standartlara hakimiyeti, gerek yeni gelişmelerin içerisinde olması, gerekse uygulamaya yönelik hakimiyeti ile ISO 14001:2015 Çevre Yönetim Sistemi Revizyon Eğitimlerinde öne çıkmaktadır. Ancak iş yerlerinde eğitim konusunun önünde bazı engeller vardır. Eğitime ayrılacak sürenin çalışma süresinden ayrılacak olması, çalışma bütünlüğünün bozulması gibi. Bu engeller içerisinde en önemlisi de alınan eğitimin kuruluşa sağlayacağı faydanın ne kadar olacağıdır. Burada belirleyici en önemli etken eğitici olmaktadır. Eğiticinin tecrübesi, en önemlisi saha tecrübesi, anlatılanların iki boyutlu değil üç boyutlu olması önemlidir.
ÇEDFEM, eğitim çalışmalarında uzman olduğu alanlarında eğitim vermeyi ilke edinmiştir. Eğitim prensibi olarak da saha uygulamaları konusunda ki tecrübesine dayanarak uygulamaya yönelik ve katılımcı bir eğitim modelini benimsemektedir.